Potatoe pie.
Clean potatoe,to mince meat,add egg,sourcream,salt,flour,baking powder ,shake mixer to a same mass and divide on 2 oart.Cook filling:cheese knead and mix with egg and green.1 part potatoe mass put a wet hand in form,greasing oil.After distribute filling and close a potatoe layer.Grease sourcream and put in oven /220 degrees/ for 45 min.After turn off oven,open door and leave stiil for 15 min.
Potatoe boiling-6-7,sourcream-2 tbl.Sp.,egg-1 piece,flour-4 tbl.Sp.,baking powder-1 tea sp,salt by taste.
For filling:cheese home-300 gr,egg-1,green mixing,cuting-2 tbl.Sp.,sourcream-2 tbl.Sp.
Useful in:atherosclerosis,stenocarditis,in postinfarction condition in scarring periods.
Apples with cranberry.
Clean apples,cut a top from a fruit stem and remove a middle,not damaging a low fruits parts,put in every apple 1 tbl.Sp.Cranberry jam and from a top-piece oil.Put apples on a sheet and bake in oven/220 degrees/20 min.
Apples-4,cranberry jam-4 tbl.Sp,butter oil-20 gr.
Turkey bavarian.
Fillet turkey cut on a portion pieces.Put in a form.Apples clean,remove a middle,cut,like slices,sprinkle lemone juice,and put on a meat with apples.Mix yoghurt with cheese and egg,add green. Distribute a cheese mass on a meat s surface and bake in a warming oven/180 degrees/10 min.
Boiling turkey fillet -300 gr,vegetable oil-2 tbl.Sp,apples-2,onion-1 piece,fatless yoghurt-125 gr,egg-1,shreding cheese-50 gr,cuting green,lemon juice-by taste.
Useful in;atherosclerosis,stenocarditis.
"sea inspiration".
Squids fillet cut.Carrot clean and cut,like straws,onion-cut.Slightly passed ready vegetables in oil/1 tbl.Sp/,add boiling water/3 tbl.Sp/,salt,close ,and stew to softness.Put after vegetables in form,mix with squids,pour over sourcream sauce and put in oven /180 degree/for 10-15 min.
For sourcream sauce:passed flour in oil /0,5 tbl.Sp/to a light-golden colour.Add sour cream,mix,add hot water/0,5 glass/,salt,sugar,and cook on a weak fire,mixing,8-10 min.
Squids cleaning-2 jars,like 250 gr,flour-1,5 tbl.Sp,vegetable oil-1,5 tbl.Sp,sourcream -1/4 glass,carrot-2 piece,onion-1 piece,salt,sugar,by taste.
Useful in :atherosclerosis,stenocarditis.
Salad "ellada".
Fillet perch and cleaning potatoe cut,like cubes.Tomatoes scald,remove peel,and cut,like lobules,cucumber-circles,olives-straws.All
mix in salad-dish,drees oil and sprinkle petroselum.
Tomatoes-2,fresh cucumber-1,boiling potatoe with peel-2,fillet perch boiling-300 gr,olive oil-3 tbl.Sp,cuting petroselum-by taste.
Useful in:atherosclerosis,hyperthension.
Aromatic veal.
Wash veal,dry,cut,salt,sprinkle coriander.Vegetables-wash,clean peppers,like straws,tomatoes-rings.In form add oil,and put meat with vegetables.Add water/4 tbl.Sp/and put in a warming oven/250 degrees/for 25-30 min.
Veal flesh-700-800 gr,tomatoes-2,sweet pepper-2,vegetable oil-2 tbl.Sp,grinding coriander,salt-by taste,cuting green for secorating.
Useful in:atherosclerosis,hyperthension.
Kasha"buckwheat field".
Buckwheat temper on a pan,mix with 1 spoon vegetable oil.Prunes and dried apricots wash,put in water and cut on a small pieces.Nuts nucleuses cut.Groats mix with nuts,dry fruits,pour over hot water and cook ,like with a closing lid,on a slow fire 20 min.
Buckwheat-250 gr,prunes without stones-100 gr,dried apricots-100 gr,greese nuts,cleaning-100 gr,vegetable oil-1 tbl.Sp.
Useful in:for alls,but enduring infarction -kasha rub through sieve.
"tasty piece".
Washing carrot and celery cut,like circles.Fillet cod divide on a pieces 4-5 cm,sprinkle lemon juice.In a pan warm vegetable oil and put cuting carrot,celery,stew that 5-6 min on a middle fire.Add fillet pieces,rolling in flour,close,and stew stiil 10 min.
Fillet cod-500 gr,carrot-2,celery-4 stalk,lemon-0,5,vegetable oil-2 tbl.Sp.
Useful in:atherosclerosis,hyperthension,in scarring periods.
"saffrons milk caps".
Prunes wash,pour over a hot water and leave for sweeling.Carrot shred ,add milk and stew on a weak fire to readiness 5-7 min.Add manna,mix,and stew stiil 10 min.After receiving mass cool,add egg,oil/0,5 tbl.Sp/,sugar.From prunes pour off water and cut on a halfs.From mass do flats,every filling a prunes,roll in flour,put on a sheet,greasing oil.0,5 tbl.Sp/,pour over sourcream and bake in a warmiong oven/200 degrees/15 min.
Carrot-4,milk-3 tbl.Sp,manna-1 tbl.Sp,egg-1,vegetable oil-1 tbl.Sp,flour-1 tbl.Sp,sugar-1 tbl.Sp,prunes without stones-6,sourcream-4 tbl.Sp.
Useful in:atherosclerosis,hyperthension,in scarring period.
Soup"warna".
Wash groats,soak n a cold water for 4 hour,and put on a sieve.Pumpkin cut,like cubes.Clean onion,rub,and passed in oil in a pan with thick hole 3-5 min.Add pumpkin and stew 5 min.Add vegetable broth,boil,and cook on a middle fire 15 min.Wash peppers,remove seeds,and cut ,like a small pieces,put with groats in soup,salt,and cook 20 min,ready soup decorate a dill.
Pearl groats-150 gr,cleaning pumpkin pulp-400 gr,olive oil-1 tbl.Sp.Vegetable broth-1 l,sweet pepper 2,onion-1,salt,cuting dill-by taste.
Useful in:atherosclerosis,hyperthension,and in scarring periods.