Recent studies have found that cinnamon may have a beneficial effect on blood sugar.
One of the first human studies was published in 2003 in a medical journal called Diabetes Care. Sixty people with type 2 diabetes took 1, 3, or 6 grams of cinnamon in pill form daily, an amount roughly equivalent to one quarter of a teaspoon to 1 teaspoon of cinnamon.
After 40 days, all 3 amounts of cinnamon reduced fasting blood glucose by 18 to 29%, triglycerides by 23 to 30%, LDL cholesterol by 7 to 27%, and total cholesterol by 12 to 26%.
The two most popular types of cinnamon are Ceylon cinnamon and Cassia Cinnamon.
People who are already on diabetes medication should not take these supplements unless under a doctors supervision, since they may lower blood suger too much. If you are diet controlled I don't think it would hurt to try.
Also, Cassia cinnamon naturally contains a substance called coumarin which acts as a blood thinner. Taking too much will cause problems, especially if you are already on bloodthinners, like Aspirin, Coumadin, or if you have any bleeding disorders. At high levels coumarin can damage the liver.
I hope this information helps. If you have any more questions, let me know. I will try to help.